söndag 24 oktober 2010

Ett svart hål..

..har dykt upp i mitt liv. Den djävulska trötthet och kroniska onda i min mage har fått ett erkännande.


Provtagning x 349 besvarades i torsdags via ett brev som låg hemma i hallen när jag kom hem efter en trevlig samvaro med kollegor, tänkte ett tag att jag väntar till morgondagen med att läsa det...men öppnade det och läste det.


Levervärden förhöjda igen och även ferritin (järndepå)denna gång. Förhöjt ferritin påvisar leversjukdom, dock ej av genomgången viruell påverkan såsom Hepatit.



Så "here i go again", men denna gång med ett bevis på att det inte är ren ångest, utan det finns en sjuklig förklaring till min trötthet, min smärta, min yrsel, mitt illamående... Inte för att jag har ett behov av att bevisa, för jag VET.

Samtalade med min läkare i samband med provtagningen om att jag saknar "Tobbe" (menade då den glada, PIGGA, som jobbade 200%)...vilket hon svarar: - Vaa, har din partner lämnat dig? Ja då förstår jag att du är trött och orkeslös. Ähum...dah!

Det svarta hålet ska motarbetas, men ORKAR INTE...låta det ta tid, jomenvisst...men inte blir jag piggare, bara fetare...

Dagens bitterhet: Oj, vilket grått väder...var är våren?Ahh, snart vinter..hmm

Inga kommentarer: